9 Pemulihan Asli Untuk Kekejangan yang Boleh Membantu Mengurangkan Kesakitan



Cramps menghisap. Tidak ada cara di sekelilingnya dan tiada lapisan perak untuk buku mainan itu. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa ubat semulajadi yang cukup padat untuk PMS dan kekejangan daripada boleh membuat masa bulan menyedut kurang dan juga tidak akan memerlukan memompa badan anda dengan pembunuh rasa sakit.

Menurut Clinic The Mayo, kekejangan haid yang biasa (iaitu bukan disebabkan oleh keadaan yang lebih serius, seperti endometriosis atau sista) berlaku apabila rahim anda kontrak untuk mengusir lapisannya semasa tempoh anda. Kontraksi menghalang rahim kita darah dan oksigen, dan malangnya bagi kita, menyebabkan sakit dan keradangan. Kesakitan yang dihasilkan oleh kontraksi disamakan dengan kesakitan di dada semasa serangan jantung. Dan menurut Marcelle Pick, OB / GYN NP dalam sekeping untuk tapak kesihatan wanita Women To Women, hampir separuh daripada perempuan terkena kejang, dengan sakit kadang-kadang menjadi begitu parah sehingga mereka harus kehilangan pekerjaan, sekolah, dan rencana lain yang dijadualkan .

Saya fikir kebanyakan kita tahu bahawa walaupun kesakitan tidak terlalu teruk yang kita perlu terlepas kerja, ia masih agak tidak menyenangkan untuk pergi ke perniagaan kita seolah-olah tiada apa-apa yang salah, dan tidak semua kita mahu membuat pil setiap 4 6 jam untuk mengekalkan rasa sakit. Bagi anda yang mencari pendekatan yang lebih holistik terhadap keadaan bulanan anda, berikut adalah sembilan remedi semula jadi untuk kekejangan untuk meringankan kesakitan anda.

1. Ambil Bath Panas.
Dalam sekeping untuk Kesihatan Setiap Hari, Sherry Thomas, MD, MPH, pakar ginekologi yang berpangkalan di Los Angeles, mencadangkan mandi mandi panas dan pastikan anda tenggelam ke butang perut anda, sebagai haba meningkatkan aliran darah ke kawasan yang terhad dan mengurangkan kesakitan. Dia juga mengatakan pad pemanas dan botol air panas berfungsi dengan baik untuk ini juga.

2. Langkau Kopi.
Dalam artikel yang sama, Bart D. Putterman, MD, mencadangkan mengehadkan pengambilan kafein anda semasa mengalami kekejangan, kerana kafein mengatasi pembuluh darah dan menyebabkan kekurangan oksigen ke rahim anda semakin teruk. Cuba minum teh decaf atau bahkan hanya air hangat untuk hari-hari apabila anda menyakitkan untuk membantu anda.

3. Ambil Dos harian anda Vitamin E Dan Omega-3s.
Satu kajian yang diterbitkan oleh Pusat Perubatan Universiti Maryland mendapati bahawa wanita yang mengambil laman suplemen Omega-3 dan Vitamin E menurunkan kesakitan haid berbanding wanita yang tidak berusaha untuk memasukkannya dalam diet mereka. Kedua-dua bahan itu diketahui mempunyai kesan anti-radang, yang dapat menjelaskan keberkesanannya, dan kajian itu menyarankan mengambil tambahan setiap hari - bukan hanya pada masa anda. Dan jika anda tidak bagus dengan mengambil pil, kacang-kacangan dan ikan tertentu adalah sumber semula jadi yang hebat.

4. Rempah-rempah.
Menurut pakar makanan organik, Aimee Marks dalam rempah-rempah untuk Makanan Matters, sebuah laman web yang ditumpukan kepada pemakanan dan kesihatan, rempah-rempah tertentu sangat baik untuk melegakan kekejangan bulanan. Dia secara khusus mengesyorkan basil, thyme, dan kayu manis, dan menyatakan bahawa anda boleh memasukkannya ke dalam resipi atau hanya merebus ke dalam air untuk membuat teh yang dibumbui.

5. Halia.
Tanda-tanda juga menyarankan halia sebagai ramuan untuk melegakan kesakitan. "Sekali lagi, teh terbukti menjadi cara yang paling berkesan untuk memakan rempah ini: segar atau tanah, curam dalam 1 cawan air mendidih, dan minum tiga kali sehari - Mint juga membuat tambahan yang hebat untuk teh ini - dan mempunyai sifat yang menenangkan sendiri, "tulis Mark.

6. Pindahkan Ia.
Dalam sekeping latihan untuk kekejangan haid untuk Kecergasan, Suzanne Trupin, MD, pakar sakit puan di Amalan Kesihatan Wanita di Champaign, Illinois, berkata senaman "membantu melegakan kesan kekurangan oksigen pada tisu, salah satu punca utama kekejangan . " Jadi, walaupun berjalan pantas atau joging mungkin kelihatan seperti perkara terakhir yang mutlak yang anda mahu lakukan, anda akan berasa gembira apabila anda mula merasakan kesan positif.

7. Simpan Chamomile Di Tangan.
Dalam satu artikel untuk Perubatan Harian, Elaine Holmes, Ph.D., seorang ahli kimia dengan Imperial College of London, membincangkan satu kajian yang diterbitkan dalam Journal of Agriculture and Chemistry yang mendapati bahawa teh chamomile boleh melegakan kesakitan dan keradangan. "Ini adalah salah satu daripada peningkatan kajian yang membuktikan bahawa produk semulajadi yang biasa digunakan mengandungi bahan kimia yang mungkin bernilai perubatan," katanya. Oleh itu, simpan chamomile di dalam almari anda dan minum apabila kram mendapat yang terbaik daripada anda!

8. Makan Cleaner.
Dalam sekeping untuk OrganicAuthority.com, Dr Kecia Gaither, Pakar Perubatan Fetal Ibu di Kolej Perubatan Albert Einstein di Bronx, mengatakan bahawa dia percaya diet adalah kunci apabila ia datang untuk mengurangkan ketidakselesaan kram. "Lemak adalah prekursor kepada beberapa bahan kimia yang terlibat dalam membuat kontrak rahim," jelas Gaither. "Oleh itu, secara teorinya mengurangkan kandungan lemak diet boleh memainkan peranan sebaliknya dalam mengurangkan kesakitan haid."
Bagikan ke Facebook

Artikel Terkait