9 Pemulihan Rumah Cepat untuk Pembersihan Kolon Semulajadi.

Di sini dalam artikel ini saya akan membawa anda ubat rumah yang cepat untuk pembersihan kolon semulajadi. Kerja utama yang dilakukan kolon adalah, mengambil nutrien dan air keluar dari makanan yang tidak dapat dicerna dan memecah makanan yang tidak dicerna dalam usus kecil. Juga, titik-titik menghilangkan sisa pepejal dari badan.

Apabila ada kalanya Colon tidak berfungsi dengan baik dan mula mengambil toksin, bukannya mengeluarkannya. Ini menyebabkan sakit kepala, sembelit, berat badan, tenaga rendah, keletihan dan penyakit kronik.

Masalah ini juga boleh disebabkan oleh makanan yang masih belum dicerna. Dalam kehidupan hari ini kebanyakan makanan yang kami makan penuh dengan bahan tambahan, bahan pengawet dan banyak bahan kimia lain, yang membawa kepada penumpukan lendir dalam kolon yang mencipta toksin yang meracuni tubuh tetapi dengan bantuan pembersihan kolon anda dapat menyingkirkan toksin yang buruk dan meningkatkan penciptaan bakteria yang sihat di dalam usus. Ia akan memberi anda tenaga dan membantu badan untuk mengambil vitamin dan nutrien.

Terdapat banyak cara untuk membersihkan kolar, tetapi bagi kebanyakan orang, penawar yang mudah dan semula jadi adalah yang terbaik. Nah, sebelum memilih sebarang rawatan yang berkaitan dengan kolon, jangan lupa bercakap dengan doktor anda terutamanya apabila mengambil apa-apa jenis rawatan yang berkaitan dengan kolon.

Berikut adalah cara terbaik dan mudah yang boleh membantu anda membersihkan colon secara semulajadi.

9 Pemulihan Rumah Pantas untuk Pembersihan Kolon Semula jadi:

1. Air.
Ya, perkara terbaik yang boleh anda lakukan untuk membersihkan kolar anda adalah banyak minum dan banyak air. Ia adalah sangat penting untuk minum 10-12 gelas air setiap hari. Ini adalah cara mudah di mana tubuh anda boleh menyingkirkan toksin yang berbahaya dan membazir secara semula jadi.

Minum banyak air juga akan membantu dalam tindakan peristaltik semulajadi. Juga, air sangat diperlukan untuk menjaga hidrasi badan anda dan mencegah dehidrasi. Anda boleh pergi untuk pelbagai jus bersama-sama dengan air, seperti jus buah-buahan dan jus sayuran.

2. Jus epal.
Satu lagi perkara terbaik yang boleh membantu anda dalam pembersihan usus ialah jus epal segar. Jika anda boleh minum jus epal sepanjang hari, ia boleh membantu pergerakan usus memecah toksin dan meningkatkan kesihatan hati dan sistem pencernaan.

3. Jus lemon.
Lemons baik untuk sistem penghadaman kerana mereka mempunyai sifat antioksidan dan penuh dengan vitamin C. Atas sebab ini, jus lemon boleh menjadi pilihan yang baik untuk pembersihan kolon.

-1 Campurkan jus satu limau, garam laut, dan sedikit madu dalam segelas air suam.
-Masukkan campuran ini pada waktu pagi, perut kosong.
-Menyelengkan campuran ini pada waktu pagi akan memberi anda lebih banyak tenaga, pergerakan usus yang lebih baik, dan keadaan kulit yang lebih baik.

4. Jus Sayur mentah.
Untuk pembersihan kolon, sangat penting untuk menjauhkan diri daripada diproses dan dimasak selama satu atau dua hari. Daripada makan makanan padat minum jus sayuran segar beberapa kali sehari.

Sayuran hijau adalah baik kerana ia mengandungi klorofil, yang membantu dalam memaksa racun keluar dari badan. Mereka juga mempunyai mineral mineral, asid amino, dan enzim yang akan menjadikan tubuh anda sihat dan memberi anda tenaga. Anda juga boleh minum teh herba.

5. Makanan kaya Serat.
Makan makanan yang kaya serat, akan membantu dalam membersihkan kolon toksin yang tidak baik. Serat akan mengekalkan najis lembut dan membantu pergerakan usus. Ini membantu anda membuang toksin dalam badan anda. Makanan yang kaya dengan serat juga akan menghilangkan sebarang masalah usus.

Anda boleh menambah banyak serat dalam diet anda dengan memakan buah-buahan segar seperti pear, epal, dan raspberi dan juga dengan makan sayur-sayuran segar seperti artichokes, kacang, dan brokoli.

Terdapat banyak serat dalam bijirin, bijirin penuh, kacang kacang, dan biji.

6. Yogurt.
Makan yogurt segar sepanjang masa adalah cara yang baik untuk memastikan kolon sihat. Yogurt adalah makanan probiotik, ia boleh membawa bakteria baik ke usus dan membantu penghadaman. Ia juga boleh melawan penyakit radang usus. Ini terutama berlaku kepada yogurt yang mempunyai budaya hidup dan aktif.

7. Flaxseeds.
Kerana flaxseeds penuh dengan omega 3 asid lemak, antioksidan, dan serat semulajadi, menambahkannya kepada diet anda adalah cara terbaik untuk membersihkan kolon anda. Biji rami akan mengambil di dalam air dan kemudian membengkak di kolon dan membantu dalam memaksa toksin dan lendir sebagai air melewati. Ia juga boleh menyekat kanser, penyakit jantung dan diabetes.

8. Aloe Vera.
Aloe vera dikenali lebih baik untuk membunuh toksin dan bertindak sebagai julap. Ini menjadikan lidah buaya pembersih kolon yang hebat. Gel aloe vera juga boleh merawat masalah kesihatan lain seperti sakit kepala, jangkitan kulit, cirit-birit sakit perut, dan sembelit.

Masukkan jus satu lemon ke gel aloe vera segar dan masukkan campuran di dalam blender untuk membuat beberapa auns jus licin. Minum jus ini beberapa kali sehari selama beberapa minggu.

9. Halia.
Ia membantu dalam pencernaan dengan membuat aliran jus pencernaan. Anda boleh menggunakan halia dalam pelbagai bentuk seperti parut, sebagai jus atau memotong potongan untuk pembersihan kolon.
Bagikan ke Facebook

Artikel Terkait